Dharma Johansson går till Talga och öppnar Kirunakontor

– teknik- och gruvbolaget skruvar upp satsningen i norra Sverige

Tidigare affärsutvecklingsansvarig på Kiruna Lappland Dharma Johansson börjar på det svensk-australiensiska teknik- och materialföretaget Talga Resources dotterbolag Talga Graphene, som även öppnar lokalkontor i Kiruna. Dharma kommer att ansvara för Kirunakontoret och den löpande dialogen med intressenter i lokalsamhället. Dharma tillträder sin tjänst den 8 april.

”Vi är otroligt glada att över värvningen av Dharma och ser rekryteringen som ett bevis på att vi gör någonting rätt”, kommenterar Talga Graphenes General Manager Anna Utsi, och fortsätter:

”Med sitt djupa kunnande inom hållbarhets- och utvecklingsfrågor och sin gedigna förståelse för regionen kommer Dharma ha en nyckelroll i Talgas fortsatta framgång. Det ska bli väldigt roligt att få upp Kirunakontoret tillsammans”

Dharma har under de senaste tio åren hunnit med att arbeta på flera samhällsnära jobb i Kiruna, såsom Arbetsförmedlingen, Migrationsverket och de senaste sex åren såsom hållbarhetsansvarig och destinationsstrateg på Kiruna Lappland.

På sin nya tjänst såsom relationsansvarig hos Talga Graphene blir Dharma ansvarig för att aktivt driva dialogen med lokalsamhället, kommun, samebyar och föreningar – och se till att fånga alla perspektiv så att den totala samhällsnyttan från Talgas satsning blir så stor som möjligt.

”Det vi nu ser är att fler aktörer fått upp ögonen för hållbara prospekteringslösningar, innovationsmineraler och för norra Sverige”, säger Dharma Johansson.

”För mig känns det här som ett otroligt roligt och ett mycket viktigt uppdrag. Jag ser väldigt mycket fram emot att få sätta igång och fördjupa dialogen åt alla håll”.

Dharma Johanssons första arbetsdag blir den 8 april.

Kontakt: Anna Utsi, General Manager Talga Graphene. E-post: anna@talga.se. Tel: +46 (0) 72 72 17 520

Bifogad fil: Pressmeddelande

Om Talga Resources

Talga är ett globalt högteknologiskt företag som utnyttjar patentskyddad teknologi för anrikning av grafitmalm till grafit- och grafenprodukter. Dessa produkter underlättar för tillverkning av smarta och miljövänliga lösningar såsom batterier till elbilar, högpresterande kolfiberkompositer, beläggning på många material för ökad hållbarhet, och mycket mer.

Talgas vision är att skapa hållbar tillväxt genom att förädla samhällsnödvändiga metaller och mineraler för utveckling av mervärdesprodukter som bidrar till en grön omställning. Bolaget driver teknisk utveckling och söker lösningar på den globala klimatfrågan.

Talga Resources är noterade på australiensiska börsen (ASX) och har sitt huvudkontor i Perth, Australien. För ytterligare information besök: www.talga.se och www.talgaresources.com